ادامه فعالیت واندرز در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال می گردد و سایت دیگر به روز رسانی نخواهد شد


برای پیگیری اخبار واندرز۲۳۷، ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید




همه ی افرادی که درباره ی تایتانیک شنیده اند، فکر می کنند که تنها دلیل غرق شدن این کشتی، برخورد با کوه یخ بوده اما اینطور نیست! اخیرا کارشناسان نظریه ای جنجالی ارائه داده اند که درست بودن آن بسیار محتمل است. تایتانیک تنها با برخورد به کوه یخ غرق نشده است!





طبق مستندی جدید درباره ی تایتانیک با همین نام، با توجه به شواهد جدید، محققان تئوری جدیدی را ارائه داده اند که در آن حرارت بیش از حد بدنه ی کشتی عامل اصلی غرق شدن تایتانیک عنوان شده است که حتی بسیار قبل تر از عزیمت آن کشتی از بلفاست به ساوتهمتون شکل گرفته بود.

خبرنگار سنان مولونی که حدود 30 سال بر روی پرونده کشتی تایتانیک تحقیق می کند، طبق یکی از عکس های این کشتی در قبل از عزیمتش، علامت سیاهی ۹ متری در جلوی بدنه ی این کشتی پیدا کرده است. او می گوید آتش سوزی داخلی در این کشتی به مدت 3 هفته بی توجه مانده، دمای آن به حدود 1000 درجه ی سانتی گراد رسیده و در نهایت باعث ضعیف شدن بدنه جلویی این کشتی شده بود. پس می توان ادعا کرد که این عامل مهمی بوده که باعث شده کوه یخ به راحتی بدنه جلویی کشتی را سوراخ کند و موجب غرق شدن آن شود.




 
مولونی گفت: «ما نگاهی دقیق تر به قسمتی که کوه یخ با آن برخورد کرده و باعث ایجاد حفره در آن قسمت شده بود، کردیم و متوجه این موضوع شدیم که حتی قبل از ترک بلفاست، آن قسمت به دلیل خاصی بسیار ضعیف شده بود.»

پس می توان نتیجه گرفت که این حادثه به این سادگی ها هم نبوده است که این کشتی با همه ی عظمتش تنها با برخورد به کوه یخ غرق شده باشد. مجموعه اتفاقاتی از قبیل: آتش سوزی، کوه یخ و حتی سهل انگاری جنایی باعث رقم خوردن آن حادثه ی تلخ شده بودند. پس دو دلیل آتش سوزی و سهل انگاری جنایی عوامل بسیار مهمی بودند که کسی تا قبل از این تحقیق توجهی به آن ها نداشته است، اما داستان را به کلی عوض کرده اند. لازم به ذکر است که کارشناسان متالوروژی می گویند که اگر دمای یک فولاد را زیاد کنید باعث شکننده شدن آن شده و مقاومتش را تا حدود 75 درصد پایین میاورید.





در این حادثه ی تلخ 2224 مسافر و خدمه حضور داشتند که 1500 نفر از آن ها جان خود را از دست دادند و یکی از بدترین و غم انگیزترین حوادث حمل و نقل دریایی در عصر مدرن را رقم زدند.






مترجم: نبیل زارعی

جواد

سلام
چند وقت پیش تلویزیون مستندی در این رابطه پخش کرد که با مدل سازی های فراوان دلیل اصلی را کشف کرد و اگه اشتباه نکنم پین های اتصال بدنه در قسمت جلو به دليل ضعف تکنولوژی در آن زمان با کیفیت پایین تری ساخته شده بودند و در تلفیق با مطلب فوق که اونجا هم بهش اشاره کرد پس از برخورد به کوه یخ منجر به بازشدگی بدنه و نفوذ آب در کشتی و در نهایت غرق شدن آن شد.

بنفش!!

جالب بود

hasan

ایول خوب راه افتادید دمتون گرم

مسعود

سلام
با تشکر از سایت خیلی خوبتون
نظریه که گفته شد هم میتوان عامل باشد
یک موضوع فنی در مورد بدنه فولادی کشتی وجود دارد که امروزه تجهیزاتی که در دماهای زیر صفر قرار است کار کنند از ورقهای فولادی با عملیات حرارتی مخصوص استفاده میشود که در مقابل تست ضربه مقاومت بالایی داشته باشد
به همین دلیل که ورق در مقابل ضربه در دمای پایین از هم گسسته نشودو به شکل خیلی شدید از هم نپاشد

امیر

واو...جالب بود مرسی

ارسال نظر جدید